torsdag 23 februari 2012

En prinsessa åt folket

William vaknade och ville äta alldeles lagom till Prins Daniels första ord om den nyfödda.
Med vällingflaskan i handen och en liten pyjamaskille i knät satt jag och väntade med spänning på att få veta könet. Jag kommer aldrig komma ifrån det, vem det än är, vad det än är. Det är så spännande, så häftigt, 50/50.
Och även om jag inte tycker det är något speciellt med kungafamiljen så blev jag väldigt rörd av Daniels lilla tal från sjukhuset. Hans lycka blev min lycka, jag vet hur fint och unikt det är, dagen då ett nytt liv kommer till världen.

Nu väntar jag som många andra på namnet som kommer avslöjas om en dag eller två.
Jag föreslår Astrid Sofia Isabella. Det låter lite kungligt. Annars kan hon alltid heta Angélica?
Hursomhelst så gratulerar jag Kronprinsessparet och alla andra som blivit och blir föräldrar idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar