måndag 20 februari 2012

Välkommen hit, vem du än är, vad du än är.

I den här bloggen får du träffa mig, mina tankar och ibland förvirrande ord och meningar.
Allt får inte plats i mitt huvud.
Dagen min son kom till världen är den vackraste dagen jag upplevt, dagen jag träffade min C kommer på andra plats.
Att bli mamma är det största som hänt mig, hela resan från ord till handling, från längtan och väntan. Från rädsla till lycka. Från ett litet frö till människa, ett helt nytt liv. Den resan önskar jag alla som någon gång vill uppleva den. Amazing!
Vi bor i ett hus, vi kör bil, vi jobbar. Vi skrattar, vi bråkar. Vi tänker och drömmer. Vi är precis som alla andra, fast lite, lite annorlunda ändå.

Många skulle nog beskriva mig som Fröken Svår, inte mig emot. Varför vara lätt att förstå när man kan göra folk galna av undran om vem hon egentligen är, den där blonda tjejen med tatueringar lite här och där.

Jag har en dröm om att bli lärare, det ska jag bli. Någon dag! Jag vill skriva en bok innan jag dör, från början till slut. Vi vill åka till Karibien, kanske när vi gifter oss?
Jag har en mamma, en pappa och två bröder. Min lillebror är bäst, för honom går jag genom eld och vatten. Hoppar om han hoppar. älskade lillebror.

Jag trodde inte på kärlek innan jag träffade min C men den dagen föll stjärnorna för oss. Han är min bästa vän, min värsta fiende. Om jag är socker så är han salt och vårt liv är ingen dans på rosor, det är en dans med svåra steg men jag skulle inte byta bort honom mot något i världen. För evigt, för alltid!

Så, välkommen hit. Jag hoppas du tittar in lite då och då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar